09 juli 2008

Nog eerder thuis!



Onze was heeft afgelopen jaar al op vele plaatsen te drogen gehangen. Wapperend als vele vlaggetjes in de haven, voor anker tegenover een tropisch eiland of midden op de Atlantische oceaan. Nog nooit zag het er zo triest uit als vandaag. De zomer lijkt in Engeland ook op vakantie en als gevolg daarvan hebben wij al twee weken regen. Dit maakte wassen aan boord onmogelijk. In de haven van Dover is een Laundry en gewapend met drie vuilniszakken was, tien wastabletten en twee kinderen ging Sjors naar de was én droog machines op de het haventerrein. Nadat alle was schoon en ook nat was bleken het helaas niet was en droogmachines te zijn maar alleen was machines omdat de drogers buitenwerking waren. Het regent hier al dagen pijpenstelen dus buiten drogen zat er niet in. De enige oplossing was om een soort spinnenweb van lijnen in onze hut te spannen, daar alles aan op te hangen en de kachel op vol vermogen met maximale temperatuur te laten blazen. Binnen leek het op een Turks stoombad en ik weet niet welke kant van de ramen natter was, de binnen of de buitenkant. Nu onze reis erop zit en we vooral bezig zijn met thuiskomen hebben we besloten wat extra gas te geven zodat we eerder thuis zijn. Het lijkt er dus opdat het Carib biertje al eerder op de steiger klaar staat. We plannen nu om za 12 juli om drie uur in IJmuiden aan te komen. We zullen alle zeilen bij zetten!!!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een fijn plan! Ben ik blij dat ik toch nog even keek; we zijn er hoor! Helaas wel wat uitgedund! Nine zal zwaaien en blij zijn namens alle drie de kinderen!

liefs en tot snel!

Joep, Hindelien en co

Anoniem zei

Wat een prachtige foto van je interieur:-) Ik kan me als expert op het gebied van de zomers aan de Engelse ZO-kust, voorstellen dat je helemaal klaar bent nu.

Wij zijn er hoor!

Liefs en tot overmorgen -wat klinkt dat knus-, Anke

Anoniem zei

Hallo lieve allemaal,
Gefeliciteerd, de tocht was geslaagd en nu weer thuis met vaste grond onder de voeten! In ieder geval reuze dank voor alle fotoos en alle avonturen,ik heb ervan genoten!
Ik hoop,dat ik nog eens wat van jullie hoor,
Hartelijike groetjes,je tante Annelies